sfaturi pentru un somn odihnitor

Putem fi de acord ca zilele devin din ce in ce mai stresante si mai solicitante. Ne dorim sa ne trezim cat mai devreme pentru a incepe in forta lungul sir de activitati si provocari cu care ne vom confrunta in acea zi. Insa uneori, stilul de viata si oboseala adunata ne pun bete in roate si lucrurile nu decurg cum ne-am dori. O lenjerie de pat din bumbac poate face minuni in acest sens, insa pe langa asta, ce anume ne mai poate ajuta sa ne odihnim asa cum se cuvine?

Conform studiilor este dovedit faptul ca lipsa somnului diminueaza IQ-ul. Din pacate, multe persoane se confrunta cu anumite probleme de somn, iar calitatea somnului afecteaza direct calitatea stilului de viata. Nu exista alta activitate care sa ofere atatea beneficii sanatatii, precum somnul. Aici putem include productivitatea, echilibrul emotional, starea psihica, vitalitatea, creativitatea si chiar greutatea.

Este greu sa ii inducem corpului ideea de incetinire, de relaxare, insa sunt cateva trucuri pe care le putem folosi pentru un somn mai odihnitor. Noi am facut o lista cu top 5 sfaturi, care speram sa iti ofere cel mai odihnitor somn.

Creeaza-ti propria rutina

O cauza importanta pentru lipsa somnului este un stil de viata haotic si lipsit de organizare. Sunt numeroase activitati pe care vrem sa le controlam si dam 100% din noi pentru a ne indeplini obiectivele, insa acest lucru este greu de obtinut fara un somn regulat.

Este dovedit ca lipsa „somnului de frumusete” ne face sa fim mai putin atractivi si focusati. Oboseala ne afecteaza fericirea, iar lipsa somnului ne predispune la o moarte prematura.

Un program echilibrat de somn ne ajuta sa fim mai energici dimineata si sa incepem ziua in forta. In functie de activitatile de zi de zi, e important sa iti stabilesti prioritatile. Nu te extenua intr-o zi cat pentru o saptamana. Incearca sa iti imparti atributiile in mod egal, pe diferite zile. Pentru a realiza asta, te poti folosi de un notebook in care sa tii sub control task-urile zilnice.

Opteaza pentru trucuri culinare

Trebuie evitat consumul bauturilor alcoolice cu doua ore inainte de somn, pentru ca ofera un somn adanc, ci din contra, ofera oboseala si bulversare. De asemenea, incearca sa mananci o banana cu o ora inainte de culcare, carbohidratii te vor ajuta sa iti relaxezi corpul si mintea. Desi e greu de crezut, specialistii recomanda o cafea inainte de culcare, efectul acesteia se vede abia dupa 20 de minute, iar cand te trezesti vei fi revigorat si mai odihnit.

Creeaza-ti ambientul perfect

Dupa cum bine stim, s-au realizat multe studii ce dovedesc ca muzica relaxanta poate induce o stare de somnolenta, astfel adormind mai repede. De asemenea, nu uita ca alegerea unei lenjerii de pat calitative va ajuta la gasirea pozitiei perfecte de somn.

Pentru un somn profund si linistitor, specialistii recomanda o temperatura intre 18 si 24°C.

Un ultim aspect de care ar trebui sa tinem cont sunt culorile prezente in dormitor. Alege culorile calde pentru vopsirea peretilor, cat si pentru mobilier.

Fa sport

Desi avem o viata aglomerata, este foarte important sa avem grija de sanatatea si fizicul nostru. 10 minute de exercitii fizice seara vor relaxa toti muschii, astfel adormind mult mai usor.

Evita ecranele inainte de culcare

Tendinta fiecarei persoane inainte de culcare este sa verifice noutatile din mediul virtual, insa pe langa faptul ca acest lucru dauneaza vederii, nu ne ajuta sa avem un somn odihnitor. Din contra, lumina puternica produsa de telefon sau tableta, la care ne expunem inainte de culcare nu face altceva decat sa ne alunge somnul, cu cel putin o ora.

Se spune ca gandurile pozitive dinaintea somnului ne ajuta sa ne relaxam si sa atragem visele placute. Iar de acestea putem avea parte atat timp cat tinem cont de cateva sfaturi de baza si ne cream un mediu perfect odihnitor.